Menu

Algemene Voorwaarden

AlgVw

 

 

Hè wat saai… die Algemene Voorwaarden.
Maar toch ontzettend belangrijk voor ons en voor jullie!
Neem alsjeblieft toch even de moeite om deze door te nemen, want we willen immers wel weten wat we van elkaar kunnen en mogen verwachten, toch…?

 

 

 

 

Algemene Voorwaarden

Artikel 1. De grondslag

Om iedereen de kans te geven om de voorwaarden te kunnen begrijpen, hebben wij er voor gekozen om deze in een begrijpelijke taal te verwoorden..

Artikel 2. Laten we even kennis maken, wie zijn wij?

Wij zijn Kwispel-Box, een webwinkel gespecialiseerd in het samenstellen en verzorgen van verrassingsboxen voor huisdieren.

Waar zijn we te vinden:
Wij zijn gevestigd aan de Unseltstraat 15, 5553 EH Valkenswaard (NL), daarnaast hebben wij hebben een dependance in Lommel (BE).

Hoe kun je ons bereiken:

We zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 14.00 uur tot 18.00 uur. Mocht het onverhoopt voorkomen dat je ons niet direct bereiken kunt, mail ons even of stuur ons een whatsapp bericht, wij nemen z.s.m contact met je op.

Vindt je het leuk om via internet en social media op de hoogte te blijven?:

Natuurlijk staan we netjes geregistreerd:

KvK-nummer                : 64654478

BTW identificatienr.    : NL142806158B02

Artikel 3. Toepasselijkheid

  • Lees alsjeblieft de algemene voorwaarden even goed door, er staat namelijk in wat wij doen en wat we van jou verwachten.
  • Het kan wel eens voorkomen dat we genoodzaakt zijn om de Algemene Voorwaarden aan te passen, denk bv. gewijzigde omstandigheden of aan een wetswijziging. Als er een wijziging van toepassing is, maken wij deze direct kenbaar op de website, lees daarom regelmatig even de Algemene Voorwaarden door om op de hoogte te blijven.

Artikel 4. Het Aanbod

  • Als een Kwispel-Box een beperkte geldigheidsduur heeft, denk aan o.a. onze Thema-Boxen, tijdelijke aanbiedingen en/of leuke acties, wordt dit door ons duidelijk in de omschrijving vermeld.
  • Aangezien wij er voor kiezen om elke maand handmatig een nieuwe verrassingsbox samenstellen, zal een voorgaande box nooit gelijk inhoudelijk overeenkomen met de getoonde voorgaande boxen (getoonde foto’s). De getoonde voorbeelden zijn een indicatie wat je als verrassing verwachten kunt.
  • We doen ons uiterste best om zo duidelijk mogelijk te zijn in wat we aanbieden, mocht er onverhoopt een typefoutje in de beschrijving sluipen, dan vernemen wij dit graag van je. Hopelijk kun je begrijpen dat het om een foutje gaat en we een beroep doen op jou redelijkheid.
  • Wat we je beloven komen we na… we laten je gewoon netjes weten wat je aankoopt, wat het kost, wat je kunt verwachten en wanneer. Heb je toch nog vragen, neem dan contact met ons op dan leggen we het graag nog een keertje aan je uit.

Artikel 5. De overeenkomst

  • We bevestigen je bestelling door je een mail toe te sturen, op de factuur / pakbon vindt je alle informatie en gegevens met betrekking tot je bestelling.
  • Als product-leveranciers gebruiksvoorwaarden en waarschuwingsetiketten aan hun producten hebben toegevoegd, dan ontvang je deze met het product mee. Lees deze alsjeblieft aandachtig door en handel naar de waarschuwingen en instructies, je bent namelijk verplicht dit te doen.
  • Wij staan achter ons product en kiezen met zorg de inhoud handmatig uit bij onze leveranciers. Mocht het toch voorkomen dat een product tekortkomingen omvat, dan zijn wij niet aansprakelijk. Neemt niet weg dat je dit zeker bij ons mag melden, dan stellen wij de leveranciers hier van op de hoogte.
  • Op geen enkele wijze kunnen of willen wij het goedkeuren dat onze Kwispel-Boxen door verkocht gaan worden aan derden.

Artikel 6. Herroepingsrecht

  • Wegens hygiënische redenen kunnen we geopende verpakkingen (van o.a. snacks, voeding en andere hygiene gevoelige producten) niet retour nemen.
  • Ben je niet tevreden met een product en heb je het éénmalig gebruikt, dan mag je het binnen 14 dagen aan ons terug sturen. In overleg sturen we je een ander product toe. Ben je ontevreden over de Kwispel-Box die je ontvangen hebt, neem even contact met ons op en laat ons weten dat je de box retour gaat sturen. In overleg sturen je een nieuwe box toe of je ontvangt je betaling binnen 7 werkdagen retour. Stuur de producten a.u.b. in de originele Kwispel-Box aan ons retour. Op onze website vindt je het adres voor je retour zending.

Artikel 7. Verplichtingen tijdens bedenktijd

  • Tijdens de bedenktijd mag je het product hanteren en inspecteren zoals je het in een winkel zou doen. Je mag het product alleen uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Beschadigde producten of producten met gebruik sporen mogen wij weigeren of in waarde verminderen.

Artikel 8. Verplichtingen van de klant bij herroeping

  • We verwachten dat je binnen 14 dagen, na het ontvangen van de producten bij ons aangeeft dat je iets terug wilt sturen.
  • en dat je dit even doet via een e-mailtje met daar bij een reden van retour, noteer ook even je gegevens in de e-mail, dan kunnen wij alles in goede orde verwerken.

Artikel 9. Verplichtingen van Kwispel-Box bij herroeping

  • Als je binnen 14 dagen, via een e-mailtje door geeft dat je graag iets retour stuurt, zullen wij:
    • je een bevestiging toe sturen na ontvangst van jou aanvraag
    • je een nieuw product toe sturen of je ontvangt je betaling binnen 7 werkdagen terug op je rekening

Artikel 10. Uitsluiting herroepingsrecht

Sommige artikelen kunnen wij helaas niet retour nemen, voornamelijk om hygiënische redenen, want we willen allemaal toch het aller beste voor ons dier.

  • Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken
  • Aangebroken / geopende verpakkingen van snacks en voeding
  • Aangebroken / geopende verpakkingen van shampoo of andere vloeistoffen
  • Gebruikte (voedings-)producten zoals kauwbotten die om hygiënische redenen niet overdraagbaar zijn
  • Reeds ingewisselde cadeau- of tegoedbonnen

Artikel 11. De prijs 

  • Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW
  • Verzending van een Kwispel-Box is gratis binnen Nederland en België
  • Verzending vind plaats binnen 3 werkdagen na ontvangst van betaling

Artikel 12. Conformiteit en garantie

  • Wij staan er voor in dat de producten die je van ons ontvangt in goede, deugdelijke en originele staat verkeren, tenzij anders aangegeven bij de product omschrijving, hierbij volgen wij altijd ‘de wet’.
  • Wij laten de originele fabriekslabels aan het product zitten. Zit er een label aan een product, lees de gebruiksaanwijzing en let op eventuele waarschuwingen.
  • Producten met een beperkte houdbaarheid zullen voorzien zijn van een datum. Controleer altijd even deze houdbaarheidsdatum voordat je het product aan je dier geeft.
  • Mocht er onverhoopt een product door onze handen glippen dat niet in goede, deugdelijke of originele staat verkeert, laat het ons weten, dan lossen we het voor je op.

Artikel 13. Levering en uitvoering

  • Wij doen ons uiterste best om je goed van dienst te zijn en nemen elke bestelling serieus
  • Wij leveren de Kwispel-Box aan op het door jou opgegeven aflever adres. Wil je graag iemand verrassen en een Kwispel-Box cadeau doen, vergeet dan niet het correcte aflever adres in te voeren. Wij zorgen er voor dat de Kwispel-Box op plaats van bestemming gaat komen
  • Als een zending onderweg beschadigd of zoek raakt, is dit onze verantwoording.
  • De Kwispel-Box wordt binnen 3 werkdagen, na ontvangst van betaling verzonden, mits anders aangegeven.
  • Kwispel-Box word overal in Nederland en België bezorgd, er is één uitzondering en dat zijn de Nederlandse Waddeneilanden. Aan een oplossing wordt op dit moment gewerkt.

Artikel 14. Klachtenregeling

  • Heb je een klacht, ben je ontevreden, blijf er dan alsjeblieft niet mee rond lopen, maar meld het ons. Stuur ons een e-mailtje en beschrijf je klacht zodanig dat het voor ons een duidelijk verhaal gaat zijn en wij je goed kunnen helpen.
  • Doorgaans ontvang je, op werkdagen, binnen 24 uur een reactie van ons. Het kan zijn dat een Nederlandse of een Belgische werknemer even contact met je op gaat nemen als het een land gebonden klacht betreft. Je wordt dan zo spoedig mogelijk doorverwezen en geholpen.

Artikel 15. Geschillen

Mochten we er gezamenlijk echt niet in uit komen, dan kunnen beide partijen een beroep doen op het Nederlandse Recht, dit geldt uiteraard ook voor de Belgische klanten. Maar met wat gezond verstand komen we er onderling vast wel samen uit.

Artikel 16. Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende of afwijkende bepalingen omtrent de Algemene Voorwaarden mogen niet nadelig zijn voor jou, hier zien wij dan ook op toe dat dat niet gaat gebeuren. Mochten er wijzigingen plaats vinden in de Algemene voorwaarden, dan vindt je deze hier terug.